Sunday, August 1, 2010

sEJAUHMANA DIRIKU MELANGKAH

Sejauhmana diriku melangkah,
itulah aku..
Sejauhmana aku berjalan,
itulah aku.

Ku pandang wajahmu,
ku tersenyum.
ku melihat kehadapan,
masih banyak perkara yang perlu diselesaikan.

Sejauhmana diriku melangkah,
hayunan kakiku sentiasa berirama.
taktala keletihan langkah itu,
ku berhenti seketika..
melihat terlalu pantas orang lain melangkah,
aku terus pantas mengekori mereka,
agar aku tidak ketinggalan jauh kebelakang.

Titik peluh itu mengalir dari perlahan menjadi begitu laju
aku gagahi jua.
bukan mudah mahu berjaya sampai ke destinasi itu
aku terus melangkah sehingga kini.
penat, resah dan suka duka berselang seli dalam pemikiranku,
tapi tak mengapa, sejauhmana diriku melangkah,
itulah takat yang termampu..

NAMUN, aku masih kuat untuk teruskan hingga nyawaku berakhir.

No comments:

Post a Comment